Fél a lézeres szemműtéttől? Nincs miért!

2019. május 10. - Kontent

Kiss Norbert az egyik legtehetségesebb magyar autóversenyző, a rengeteg küzdelem és csapatmunka mellett van még egy dolog, aminek a sikereket tulajdonítja. Az éles látásának. Pedig nem volt ez mindig így.

kissn.jpg

Nagyszerű eredményeket tudhat magáénak. Ő az első magyar, aki egy versenyhétvégén négy futamon négy győzelmet, és egy szezonban tizenkilenc első helyet szerzett kamionjával. És hogy erről miért hallottunk eddig keveset? A kamionversenyzés kicsit mostoha területe az autó-motor sportnak, mivel hiányoznak a televíziós közvetítések. Pedig igenis vannak komoly magyar eredmények ebben az extrém sportágban, Krasznai János már a nyolcvanas években szelte az aszfaltot.

2019-ben is óriási dolog, ha egy magyar sportolónak stabil helye van ebben a bajnokságban. Rengeteg dolog kell hozzá, hogy az élmezőnyben legyél. Főként tehetség, jó reflexek, felkészültség. Azonban van még egy nagyon fontos tényező: a tökéletes látásélesség a pályán.

Norbinak ez sokáig hiányzott. Középiskolás kora óta szemüveges volt, mikor elkezdett versenyezni, áttért a kontaktlencsére, de azzal is adódott bőven problémája. Majd hallott a lézeres szemészeti megoldásról, de sokáig nem mert elmenni orvoshoz. Végül rászánta magát, és nem bánta meg. Sok tévhit és félinformáció él az emberekben a lézeres beavatkozásokkal kapcsolatban, pedig az egész egyáltalán nem félelmetes, és nagyon gyorsan megvan. Az eredmény: akár 100% feletti éleslátás.

Azóta mi történt vele, hogy lát, mennyivel javult a térérzékelése a pályán? A Sasszemklinika készített rövid interjút a nagyszerű sportemberrel:

A poszt megjelenését a Sasszemklinika támogatta.

Sasszem FEMTO kezelés

A Sasszemklinika egyik legkorszerűbb kezelési formája két lézerrel történik. Az első egyfajta védőlebenyt alakít ki. Az ez alatti érzéketlen területen a második lézer átalakítja a szaruhártyát a milliméter ezredrészének pontosságával. Sem közben, sem utána nincsen fájdalomérzet, egy nap pihenés után visszatérhet a munkába, vezethet autót, nézhet TV-t.

Jelentkezz ingyenes alkalmassági vizsgálatra a sasszemklinika.hu oldalán!

A bejegyzés trackback címe:

https://vivat.blog.hu/api/trackback/id/tr8914799434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizo 2019.05.10. 11:29:15

Krasznai aztán csalt, őt és a HC-ti is kizárták egy időre.

Zoli

a Lojalista 2019.05.10. 12:55:49

Én gyerekkoromtól erősen rövidlátó voltam, ami jó pár év alatt -11-ig romlott. 2011-ben rászántam magam a műtétre. Azóta csak olvasó szemüvegre van szükségem, de ez már amúgy is korral jár. A műtét cca.. 10 perc, a rehabilitációs idő cca. 10-14 nap (szobafogság). S az eljárás - gondolom - évről-évre még fejlettebb lesz.

SumQuiSum 2019.05.10. 13:22:21

Én általános iskola elejétől gimi utolsó előtti évéig szemüvegeztem, -5,5 és -5,75-nél fejeztem be pályafutásomat. Utána 12 éven keresztül gyakorlatilag folyamatos lencse, napi 16-18 órákat, a műtét előtti pihentető egy hétben többet volt rajtam szemüveg (de inkább próbáltam nélküle létezni), mint az előtte lévő 12 évben. Műtét utáni harmadik napon már saját autóval mentem kontrollra, annyira panaszmentes voltam - igaz, ezért letolást kaptam a doktornőtől.
Ha választani kéne egy fogtömés és még egy negyed dioptriányi utánállítás között, gondolkodás nélkül az utóbbit választanám.

2019.05.10. 13:48:57

Én azért nem szánom rá magamat, egyelőre, mert:
1. Az utána következő 1-2 hetes szívás egy évemet is elronthatja szabik miatt.
2. Műtét után erősen ajánlott a napszemüveg. Ha már szemüveget nem kellene, napszemüveget nem hordanék szívesen.
3. Alacsony a kockázata, de ha beleesek, az lehet súlyos.
4. A közellátáson ronthat.

Annyira meg nem zavar a szemüveg. Na jó, néha igen, esőben tájfutás emiatt szenvedős nekem, na meg hogy kontaktlencsét nem tudok feltenni a túl erős szemreflexem miatt.

paaj 2019.05.10. 14:19:09

@Zabalint: Nyugodtan rászánhatod magad :)
1. írják a keretesben, 1 nap "szívás" csak, utána visszaáll a rendes kerékvágás.
2. Valóban de csak 2-3 hétig. Utána nem kell ha nem szereted hordani.
3. Nagyon alacsony a kockázata de olyan alapos a kivizsgálás a műtét előtt amit sehol máshol nem tapasztaltam. Ha valami nem kerek akkor nem is műtenek meg.
4. Ez igaz de, tapasztalatból mondom, messze nem annyira mint ahogy azt sokan gondolják. Nekem azt mondta a doktornő, nem fogok tudni sms-ezni mert nem fogom látni, de tudok semmi gond nincs. :)

Szóval úgy gondolod, hogy segít akkor nyugodtan belevághatsz, az eredmény tényleg megdöbbentő... :)
Nekem 2011-ben csinálták, egy pillanatra sem bántam meg.

]{udarauszkasz 2019.05.10. 15:11:49

Ami a felesegemet visszatartja,az az ara, raadasul toroid rovidlato.

ekat 2019.05.11. 08:07:45

@Zabalint: Szép amiket itt írnak, csakhogy én 3 embert ismerek, aki megcsináltatta, és abból kettő érzékeny maradt a fényre és muszáj napsütésben napszemüveget venniük.
Ennek ellenére azt hiszem kipróbálnám, mert már -10-hez közelítek (anyámnak -13), de nekem nem játszik, mert az egyik szememmel nem látok egy itthon fel nem ismert retinaleválás miatt. De immár majdnem 40 éve kontaktlencsézem, kemény-lágy-kemény lencsékkel. Csak ennyi bajom volt vele, mármint hogy vissza kellett térni a 'keményre, mert azzal jobban szellőzik a szem.
süti beállítások módosítása