Mit árul el rólad a bejárati ajtód színe?

2016. október 14. - Kontent

Emlékszem, amikor először jártam London tipikus viktoriánus negyedében, teljesen magával ragadtak a színes ajtók. Ugyanis nem csak a filmeken, hanem tényleg, a valóságban is színesek azok az ajtók. Sőt, nemcsak színesek, hanem gyakran hivalkodóak is. A sok unalmas és egyforma téglaházat varázslatosan megfűszerezi ez a részlet, hiszen az egyéniség láthatóan még a sorházak esetében is utat tör magának.

Annyira megtetszettek, hogy nem volt kérdés, elhatároztam, hogy amikor hazajövök, az én unalmas bejárati ajtóm is új színt fog kapni

1_6.jpg

Régi bérházban lakom, így az ajtóm több mint két méter magas, de ez nem tántorított el egyáltalán. Kezdtem azzal, hogy egy asztalossal rendbe tetettem, ami meglepően olcsó volt, pedig volt azért vele munka rendesen. 16 ezer forintból kijavított nekem minden hibát rajta. Mivel mindenképpen én akartam festeni, egyrészt spórolásból, másrészt hogy érezzem, hogy ez az én munkám, így csak a melós javításokat csináltattam vele, a festés már rám várt. Ezután jött az alapozás, majd a szín kiválasztása.

Milyen színű legyen?

Összedugtuk a buksit a kis családdal és napokig ezen agyaltunk, míg végül meg nem született a mindenki által megkedvelt okkersárga. Fontos odafigyelni arra, hogy amikor az ajtónkat különlegesre színezzük, akkor sose fessük le a keretet is. Legjobb, ha a keret fehér marad, így lehet elérni a tökéletes kompozíciót: olyan lesz az ajtónk, mint egy műalkotás.

Festés egy rétegben, festés második rétegben és el is készült a mű. Maga a festék olyan gyorsan száradt, hogy mire a végére értem, már kezdhettem is elölről. Selyemfényűt választottam és ha azt szeretnéd, hogy az ajtónak annyira finom tapintása legyen, hogy még a vendégek is megjegyezzék, akkor szivacsos hengerrel vidd fel rá az anyagot. Egyrészt sokkal kényelmesebb és gyorsabb megoldás, mint az ecsettel való szöszmötölés, másrészt így biztosan nem lesz csíkos sem.

Persze mondanom sem kell, hogy nemcsak kívülről, hanem belülről is sárga lett. Imádom,akárhányszor elsétálok előtte, mindig jó érzés fog el, , hogy már nem csak egy ajtó, hanem az előszobánk fókuszpontja lett. A mi ajtónk lett a ház legkülönlegesebbje, ugyanis mindenki másénak a szokásos, fehér-barna kombó, illetve ezeknek az évtizedek alatt elnyűtt színe van. Oké, nem volt erős a mezőny, de a tény az tény.

2_6.jpg

De  mit árul el rólunk az ajtónk színe?

Sokat olvasgattam a témában, úgyhogy összegyűjtöttem a leggyakoribb színeket, és azoknak a jelentését. Lássuk mit mond el rólad:

  • fekete: Hiszel az egyszerű eleganciában, szereted a klasszikus megoldásokat.
  • kék: Fontos számodra a béke és a kapcsolataid.
  • türkiz: Érzelmileg kiegyensúlyozott vagy, talán kicsit idealista.
  • sárga: Logikus, mégis kreatív lakóra utal. Optimizmusod az ajtódon is megjelenik.
  • fehér: Szereted az egyszerű és rendezett dolgokat.
  • piros: Ajtód mindig nyitva áll, szereted megosztani másokkal az életed.

Ne félj a változástól és ne tarts attól, hogy “mások mit fognak szólni”. Varázsolj egy új csalogató ajtót az otthonodra! Megéri, én egyáltalán nem bántam meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://vivat.blog.hu/api/trackback/id/tr9811788743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása