Rekordok a hőségben

2016. szeptember 12. - Kontent

Múlt vasárnap rendezték Magyarország egyik legnagyobb sport eseményét, a 31. Wizz Air Budapest Félmaratont. A versenyről kevés amatőr induló tudta, hogy egyben országos bajnokság is, úgyhogy profik, világsztár sportolók és kezdők is egy útvonalon futottak.

Egy előnevezésnél sohasem tudhatod, milyen idő lesz, nyáron is lehet 10 fok-eső, és egy őszi félmaratonon előfordulhat olyan hőség (mint vasárnap is), hogy extra frissítőpontokat és párakapukat kellett kihelyeznie a szervezőknek. Már reggel 9-kor, a startnál 22 fok volt, de a verseny további szakaszain, napos részeken 30 fok fölötti hőmérséklet is mértek.

Számos futó
Idei indulók száma: kb. 15 ezer
Egyéni induló (teljes táv): 10300 fő
Első félmaratonista: több mint 300 fő
Nemzetiségek: 77 országból érkezett 2200 külföldi (ez rekord a verseny történetében)
Legidősebb versenyző: Kenyér Imre, 83 éves, de első félmaratonját futotta a 66 éves Ignácz Magdolna
Vízfogyasztás: 20 ezer liter vizet ittak az indulók
Energiatöltés: 6000 db banánnal készültek a szervezők
Frissítés: 12 ezer vizes szivaccsal hűtötték magukat a futók

12672480_f9f476f872aba2bd735385657fa58c3f_o.jpg

Mitől más?
Megkérdeztünk pár versenyzőt, nekik mitől volt más ez a futam. Bianka, akinek ez volt a tizedik félmaratonja, életében először futott 2 óra alatti időt, ez volt a célja, és még egy nappal a verseny után is hihetetlenül feldobja az élmény: „Ez ad lökést a folytatáshoz, így már tényleg elhiszem magamról, hogy képes leszek lefutni egy maraton jövőre” – meséli a versenyző.
Találtunk az indulók között egy olyan első félmaratonistát, aki a rendes felkészülés hiánya miatt úgy tervezte, örül, ha lefut 10 kilométert, de aztán csak lefutotta az egész 21 kilométeres távot. Pál nem tervezte, hogy indul, csak egy barátja átadta a nevezését. „Első hallásra érdekelt, de azt hiszem, nem gondoltam végig... Egyéniben indultam tehát, de nem készültem fel rendesen, későn kezdtem vele foglalkozni, így rendesen izgultam. Az volt a tervem, hogy az első 10 km-t lefutom a kitűzött idővel aztán majd lesz valami. Ez gyakorlatilag megvalósult: 15 km-nél éreztem, hogy hol egyik, hol másik vádlim begörcsöl egy-egy pillanata. – meséli Pali – Aztán már csak egyetlen dologra figyeltem, hogy érjek el a célba. Más már semmi nem számított. Azt mondogattam magamnak, hogy csak a befutóba jussak be, onnan már fél lábbal is beugrálok. És mi lett? Kb. 5 méterrel a cél előtt hirtelen úgy begörcsölt mindkét vádlim, hogy szinte összeestem, nem is tudom mibe kapaszkodtam meg hirtelen, de felálltam, kipróbáltam, hogy melyik lábam fáj kevésbé és azon ugráltam be a célba. De beértem! Megcsináltam!”
Edina pedig életében először majdnem feladta a versenyt. „Valahogy nem voltam felkészülve erre a kánikulára, csak őszi versenyeken szoktam indulni, de eddig inkább olyan problémáim voltak, hogy melyik vízálló szettemet vegyem fel a félmaratonra – meséli a lány, aki pár éve még atletizált. – Nem bírok, és nem is tudok jó időt futni melegben. Egyszer megálltam kb. 18 kilométernél, illetve sétáltam úgy 20 métert, de aztán találkoztam pár lelkesítő arccal, és átsegítettek a holtponton. Nagyon hálás vagyok nekik, mert megbántam volna, ha feladom.”12672482_bb2afe6da2be37988f78c2f17a422770_o.jpg

Egy kis plusz
A nagy verseny után indult egy kisebb futam, a 2,9 kilométeres Ligetkör. A hőség nagyobb volt a startnál (12:30-ko rajtoltak), viszont a kellemes táv miatt rengetegen család kocogott végig a városligeti útvonalon. Erre a mini versenyre ötszázan neveztek be, de a hangulata a részvevők szerint ugyanolyan pezsdítő volt, mint egy maratonnak, ráadásul így a következő futógeneráció megtapasztalhatta a verseny izgalmát megterhelés nélkül.
Az eredményekről, a magyar bajnokságról a futanet.hu oldalon találsz még plusz információkat.

Fotók forrása: Index

A bejegyzés trackback címe:

https://vivat.blog.hu/api/trackback/id/tr9611697707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2016.09.13. 14:01:13

Egyszer már én is lefutottam a versenyt, akkor is jó hangulat volt, és akkor is nagyon meleg, ezért én is rosszabb időt futottam a vártnál, a vége már nagyon nehéz volt, pedig az első 10 km még jól ment.
Azoknak, aki szeretnének még félmaratont futni az idén, tudok ajánlani egy másik versenyt, festői környezetben. Akkor már biztos nem lesz ilyen meleg sem, így könnyen lehet javítani az időn, ha edzésben maradtok. III. Fehértavi Darufutás, november 12.
adrenalinse.hu/hu/verseny/?competition=5853
(Egyébként nem vagyok szervező, nem reklámnak szánom a kommentet, én is csak egy induló leszek a sok közül, ha minden igaz.)
süti beállítások módosítása