Meglepődsz, mennyire egészséges a sertéshús

2019. július 11. - Kontent

4 érv, hogy sertéshúst is néha egyél.

Mielőtt belekezdenénk, fontos megjegyezni, hogy a sertés nagyon érzékeny állat, a pszichés reakciói pedig befolyásolhatják a hús minőségét is. A túlstresszelt állat vérében feldúsul az adrenalin, az izmok beavasodnak, a húsa megkeményedik, innen pedig már lehetetlen megakadályozni, hogy megváltozzon a hús íze. A boltokba kerülő húsok csomagolásán ezzel az ikonnal jelzik, ha stresszmentesen nevelt sertés húsáról van szó. Ennek az íze is egészen más.

Persze az sem mindegy, hogy mivel etetik az állatot. De az ikonográfia itt is segítségünkre siet a vásárláskor.

shutterstock_714391762.jpg

Elsődleges fehérjeforrás

Az összes esszenciális aminosavat tartalmazza a sertéshús, ezek előállítására az emberi szervezet nem képes. Az aminosavak egyébként testépítő vegyületek, amelyek például a szívizmok építőkövei. Már napi 50 gramm hús elfogyasztása fedezi egy ember fehérjeszükségletének 20%-át.

Nátrium és kálium

A húsokban megfelelő mennyiségben található nátrium és kálium is, amelyek komoly szerepet játszanak a szervezet vízegyensúlyának megtartásában.

Magas koleszterintartalom?

Sokan azért száműzik az étrendjükből, merthogy magas a koleszterintartalma. Pedig a megfelelő mennyiségű koleszterin jó a szervezetnek. Sokkal inkább a sütéshez használt zsiradék az, ami nagyon megnyomja a koleszterinszintet. Így a sovány sertéshús párolva, esetleg sütőzacskóba sütve még a magas koleszterinszintű embereknek is beilleszthető lehet az étrendbe.

Kiemelkedő vastartalom

Minél vörösebb a hús, annál több vasat tartalmaz. A vasnak pedig fontos szerepe van a vörösvérsejtek felépítésébenés a szervezet oxigénellátásában.

A bejegyzés trackback címe:

https://vivat.blog.hu/api/trackback/id/tr6414937528